Concertagenda

Voorjaarsconcert 7 en 13 april

In april geven wij in Amersfoort en in Nijkerk ons concert “Dat altijd maar de levende lucht”. Zo afwisselend als de Nederlandse luchten zijn, zo afwisselend is het concertprogramma, waarin de natuur de hoofdrol speelt. De natuur is veelzijdig: er is van alles te zien en te horen. We maken deel uit van de natuur, beleven haar met al onze zintuigen. De vier seizoenen hebben elk hun eigen geuren en kleuren en de bomen, bloemen en dieren bewegen mee met de veranderende temperaturen. Vele dichters halen inspiratie uit de natuur om hun gevoelens in woorden te vatten. Het gedicht Lamento van Remco Campert, waaruit de titel van het concert is genomen, is hier een mooi voorbeeld van. Componisten slaan met hun muziek, als trillende lucht op diverse toonhoogten, een brug tussen de teksten van de dichters en de natuur zelf. Laat je door twaalf verschillende componisten uit voornamelijk de 20e eeuw meevoeren in de natuur en kom genieten van dit prachtige programma.

zondagmiddag 7 april 2024
aanvang 16.00 uur

Nieuwe Kerk Amersfoort
Leusderweg 110, Amersfoort